Mangan støtter seksuell aktivitet

Fotolia_38536285_Subscription_Monthly_M.jpg

Mangan er et sporstoff som er en del av mange enzymer og vev. Det virker aktiverende på enzymer, særlig på dem som gjør absorpsjon av vitaminer lettere. Det deltar i metabolske prosesser av protein, fett og karbohydrater og i blodkoagulasjon.

Det regulerer også nervesystemets virkning og ernærer hjernen og nervene. Det er også et viktig element av bein og blod, deltar i syntese av hud- og hårpigment. Mangan spiller en viktig rolle i reproduksjonsprosessen og støtter aktivitet innenfor seksuelt område.

Hva skal man spise for å supplere mangel?

Kildene til mangan er: nøtter, mandler, solsikke, spinat, erter og poteter.

Når det er mangel, kan problemet være sånt...

Mangel på mangan forårsaker redusert fruktbarhet, tap av kroppsvekt, forsinket fysisk utvikling og defekter i beinstrukturen. For liten mengde av det i kostholdet resulterer i dårlig tilstand av huden, håret og neglene, følelse av konstant trøtthet og epilepsi.

Det er verdt å understreke at for stort inntak av fosfor og kalsium reduserer betydelig absorpsjon av mangan.

For mye er heller ikke bra

gOverdrevet inntak av mangan begrenser absorpsjon av jern, kalsium, magnesium okobber.

Artículos

Vi informerer om at for å sikre den beste komforten i å surfe på våre nettsider, tilpasse dem til brukerens individuelle behov, så vel som for reklameformål, statistikk og autentisering, bruker vi opplysninger som lagres ved hjelp av informasjonskapsler på brukernes sluttenheter. Brukeren kan administrere informasjonskapsler ved å endre på innstillingene til nettleseren sin.

Videre bruk av våre nettsteder uten å endre på instillingene angående informasjonskapslene betyr at brukeren aksepterer bruk av informasjonskapslene som beskrives i detalj i våre Rettningslinjer for Personvern.

Aksepter og lukk